niedziela, 24 stycznia, 2021
Banner Top

W okresie jesienno-zimowym nie ma nic lepszego niż miska pożywnej zupy, która wspaniale Cię rozgrzeje i zaspokoi apetyt. Dostarcza niezbędne witaminy i minerały. Jeśli czujesz, że łapie Cię przeziębienie, sięgnij po rozgrzewające składniki takie jak goździk, cynamon, chilli lub imbir. Sprawdź przepisy na pyszne i zdrowe zupy dla całej rodziny.

Zupa krem z brokułów

Zupa krem z brokułów zawdzięcza swój wyjątkowy smak mieszance aromatycznych warzyw, w tym porów i selerów. Blender nada jej gładką, kremową konsystencję. Potrzebujesz: 3 łyżek niesolonego masła, 2 średnich porów (tylko białych i jasnozielonych części, opłukanych i pokrojonych w plasterki), ½ szklanki cienko pokrojonego selera, 1 drobno posiekanego ząbka czosnku, 8 filiżanek różyczek brokuła, 4 szklanek bulionu warzywnego lub z kurczaka, 1 łyżeczki świeżych liści tymianku, ½ łyżeczki soli, 1 szklanki śmietany z 50% zawartością tłuszczu oraz 2 łyżeczek szczypiorku pokrojonego w cienkie plasterki.

Rozpuść masło w dużym rondlu na średnim ogniu. Dodaj pory i seler, gotuj, od czasu do czasu mieszając, aż zmiękną, przez 6-8 minut. Dodaj czosnek, ciągle mieszając, aż zacznie pachnieć, około 1 minuty. 

Teraz możesz dodać brokuły i bulion, doprowadzając do wrzenia. Zmniejsz gaz, przykryj i gotuj, dopóki brokuły nie zmiękną, około 12 minut. Wymieszaj z tymiankiem i solą. Zmiksuj zupę za pomocą blendera, przez około 2 minuty. Dodaj śmietanę i miksuj, aż się połączą. Podawaj natychmiast ze szczypiorkiem.

Minestrone z zielonym pesto

Obfita dawka parmezanu równoważy cytrusy w tej orzeźwiającej, zdrowej zupie pesto. Możesz ją podawać z puszystymi plackami czosnkowymi. Przygotuj: 2 łyżki oliwy z oliwek, 1 dużą cebulę (drobno posiekaną), 2 „paluszki” selera (drobno posiekane), 1,4 l bulionu warzywnego, 2 małe cytryny (skórka i sok), 170 g jęczmienia, 120 g mrożonego groszku, 250 g mrożonego szpinaku, 50 g pesto i 60 g startego parmezanu. 

Rozgrzej oliwę w dużym rondelku. Następnie dodaj cebulę, seler i szczyptę soli. Gotuj 8 minut, aż zmiękną. Teraz wlej bulion, sok z cytryny i przypraw. Wsyp jęczmień i gotuj przez 5 minut. Dodaj groszek i szpinak i gotuj przez kolejne 5 minut. Wymieszaj pesto i dopraw. Możesz teraz podgrzać podpłomyki czosnkowe, zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Przelej zupę do talerzy i posyp parmezanem.

Zupa pomidorowa z bazylią

Ta zupa pomidorowo-bazyliowa jest bardzo łatwa do przygotowania. Możesz dodać odrobinę mleka lub śmietanki, by stała się bardziej kremowa. Jeśli lubisz klasyczne potrawy, z pewnością przypadnie Ci do gustu. Jej wykonanie zajmie Ci mniej niż 30 minut. Przygotuj pomidory, cebulę, czosnek, marchewkę, ocet balsamiczny, liście tymianku, świeżą bazylię, oliwę z oliwek extra virgin, rosół warzywny, sól morską i świeżo zmielony czarny pieprz.

Przekrój pomidory na pół i ułóż na blasze do pieczenia wyłożonej pergaminem. Skrop je oliwą z oliwek i przypraw solą i pieprzem. Następnie piecz w temperaturze 175 stopni Celsjusza przez godzinę. Teraz gotuj cebulę, marchewkę i czosnek w dużym garnku na średnim ogniu przez około 8 minut. Dodaj do garnka pieczone pomidory, rosół, ocet i liście tymianku. Doprowadź do wrzenia i gotuj na wolnym ogniu przez 20 minut. 

Poczekaj, aż zupa ostygnie, a następnie wlej ją do blendera. Miksuj, dopóki nie będzie miała gładkiej konsystencji. Dodaj liście bazylii i ponownie zmiksuj.

Zupa z dyni piżmowej i marchwi

Proponowana zupa dostarcza mnóstwo witaminy A. Potrzebujesz następujących składników: 1 łyżka masła lub margaryny, 3 filiżanki obranej, pokrojonej w kostkę dyni piżmowej, 2 szklanki cienko pokrojonej marchewki, ¾ szklanki cienko pokrojonego pora lub cebuli, 400 ml bulionu drobiowego, ¼ łyżeczki mielonego białego pieprzu, ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej, ¼ szklanki klasycznej lub beztłuszczowej śmietany i 1 pęczka świeżych liści estragonu.

Postaw rondel na średnim ogniu. Rozpuść w nim masło lub margarynę. Włóż na patelnię dynię, marchewkę i por lub cebulę. Gotuj pod przykryciem przez 8 minut, od czasu do czasu mieszając. Przełóż wszystko do garnka i dolej bulionu. Doprowadź do wrzenia, a następnie skręć gaz. Duś pod przykryciem przez 25 minut lub do momentu, aż warzywa zmiękną. 

Teraz zmiksuj ⅓ mieszanki w blenderze, a następnie wlej ją do rondla. Powtórz to z pozostałą częścią wywaru. Dodaj biały pieprz i gałkę muszkatołową. Doprowadź do wrzenia. Przelej zupę do talerzy. Możesz ją udekorować świeżym estragonem. Smacznego!

Fot. Cooker King/Unsplash

Tagi: , ,
Justyna Dereń
Copywriterka z kilkuletnim stażem. Z pasją podchodzi do swojej pracy. W wolnych chwilach czyta książki, słucha muzyki i trenuje fitness.

Powiązanie artykuły

0 Komentarze

Zostaw komentarz