Pozycjonowanie e-commerce na święta – poradnik dla sprzedawców

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Świat handlu i usług opiera się teraz wyłącznie na sieci. Coraz częściej robimy zakupy właśnie w internecie, a w sklepach on-line zostawiamy co roku coraz więcej swoich pieniędzy. Fakt ten jednak nie dziwi nikogo, nawet największych sceptyków rozwoju nowych technologii. Napływ klientów do internetu zauważają nie tylko klienci. Szansę na osiągnięcie szybkich zysków i dużych przychodów widzą także przedsiębiorcy, dla których sieć stanowi obecnie największe źródło dochodu osiąganego z tytułu swojej działalności.

Najgorętszym okresem w kwestii wartości sprzedaży jest, podobnie jak w przypadku handlu stacjonarnego, oczywiście okres świąteczny. Klienci wówczas wydają najwięcej pieniędzy i chętniej robią zakupy dla swoich bliskich w formie prezentów. Warto to wykorzystać i wypozycjonować swoją witrynę WWW, w tym sklep internetowy lub portal zarabiający na reklamach. Dzięki temu można osiągnąć znacznie wyższe zyski przy zaangażowaniu stosunkowo niewysokich kosztów.

Pozycjonowanie – najważniejsze działanie marketingowe w sieci

Zwiększenie widoczności w sieci bywa dość trudne, szczególnie dla firm, które nie dysponują odpowiednio dużym zasobem gotówki. Większość z nich z początku podejmuje wiele błędnych decyzji, wynikających przede wszystkim z niewiedzy. Duża popularnością cieszy się reklama w mediach społecznościowych, która dość dobrze konwertuje, jednak w okresie świątecznym może nie dawać odpowiednio dobrych wyników. Dlaczego? Dlatego, że klienci bywają dość sceptycznie do nich nastawieni, a ponadto są „zalewani” nachalną reklamą z wielu stron. Można wręcz powiedzieć, że nieco się na nią uodparniają.

Podobnie jest w przypadku reklam wizualnych. Kreacje można umieszczać na innych witrynach o podobnej tematyce lub w dużych czy mniejszych agencjach. Efekty są różne i zależą przede wszystkim od jakości danej kreacji oraz od jej zgodności ze stylistyką i odbiorcami na danej witrynie docelowej.

Największą efektywnością cieszy się jednak proces pozycjonowania. Polega na zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce Google, która dla większości polskich internautów stanowi podstawowe źródło do przeszukiwania internetu. Warto się w niej znaleźć jak najwyżej. Większość przedsiębiorców tuż po opublikowaniu swojej strony ląduje aż na samym końcu listingu – w ten sposób nie da się wygenerować żadnej sprzedaży. Ten stan rzeczy może zmienić wyłącznie proces pozycjonowania.

Trzy etapy pozycjonowania, które warto znać

Czym jest pozycjonowanie sklepów? To proces znany jako SEO – Search Engine Optimization, który polega na zmianie kodu źródłowego strony w taki sposób, aby był przyjazny dla robotów wyszukiwarki Google. Proces ten jest bardzo trudny i wieloetapowy, dlatego z reguły przeprowadza się go wyłącznie przy udziale najlepszych specjalistów z branży pozycjonerskiej.

Pierwszym etapem jest audyt SEO, który polega na dokładnej i precyzyjnej analizie całej witryny pod kątem jej zgodności z wytycznymi Google. To bardzo ważny krok. Dzięki niemu pozycjoner może zapoznać się z wymogami danej witryny oraz zakresem prac do przeprowadzenia, ponadto będzie w stanie przekazać klientowi cenę za całą usługę.

W drugim etapie – on-site – należy przeprowadzić już praktyczny etap pozycjonowania, który polega na zmodyfikowaniu całego kodu źródłowego. Etap ten to tak naprawdę nawet kilkaset pojedynczych kroków, od których zależy efektywność całego procesu i jego zgodność z wytycznymi Google. W etapie trzecim off-site z kolei wystarczy zadbać o stworzenie odpowiednio dużej bazy linków zwrotnych, umieszczając je na domenach trzecich o bardzo dobrej reputacji.

Dlaczego warto się pozycjonować na święta

Wysokie pozycje w Google na okres świąt to coś, o co rokrocznie walczą setki tysięcy sprzedających z całego kraju, a nawet ze świata. Nie powinno to jednak wywoływać żadnego zdziwienia. Klienci podczas okresu świątecznego znacznie przychylniej patrzą na kolejne wydatki, mniej liczą pieniądze, a więcej kupują. W efekcie każdemu przedsiębiorcy znacznie łatwiej sprzedać coś, co wcześniej w ogóle nie cieszyło się na rynku popularnością.

Klienci przy okresie świątecznym są także bardziej pozytywnie nastawieni do otaczającego ich świata, dlatego zakupy zawsze łączą się z dobrym humorem i rodzinną, świąteczną atmosferą. Warto to wykorzystać i zlecić przeprowadzenie pozycjonowania odpowiedniej firmie.

Cena za pozycjonowanie

Cena za pozycjonowanie jest trudna do oszacowania, gdyż zależy np. od ilości prac do przeprowadzenia, liczby dodatkowych zadań do wykonania czy też stopnia zaawansowania strony internetowej. Warto jednak wiedzieć, że w okresie świątecznym może się nieco podwyższyć względem tej, która jest obowiązująca w trakcie trwania całego. Wynika to nie tylko z woli agencji SEO, lecz także z powodu znacznie większej konkurencji, w końcu każdy właściciel mniejszej czy większej firmy chce z tytułu świąt osiągnąć jak najwięcej.

Fot. Zyro/unpslash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*