czwartek, 21 października, 2021
Banner Top

Artykuł sponsorowany

Zdarza Ci się często sięgać po różne przekąski? Sprawdź, co warto jeść w ciągu dnia, aby zapewnić sobie zastrzyk energii, a przy tym nie martwić się o nadprogramowe kalorie.

Zdrowa przekąska, czyli jaka?

Wiele osób ma tendencję do podjadania w czasie pracy, w szkole czy podróży. Przekąski są dobrym sposobem na szybkie zaspokojenie głodu. Często jednak sięgamy po nie bezrefleksyjnie, nie zastanawiając się, jaki wpływ mogą mieć na nasze zdrowie i samopoczucie. Wybierając przekąskę warto zadbać o to, aby zawierała liczne witaminy oraz minerały, które korzystnie wpływają na zdrowie, a jednocześnie nie była źródłem pustych kalorii. Zamiast więc sięgać po chipsy, cukierki i słodycze w tradycyjnym wydaniu, lepiej poszukać ich zdrowszych zamienników. Odpowiednio dobrane, regularnie spożywane przekąski mogą nie tylko wpłynąć pozytywnie na twój wygląd, poprawić nastrój, ale też polepszyć koncentrację.

Dla miłośników owocowych przysmaków

Owoce to doskonały pomysł na szybką i zdrową przekąskę. Są źródłem wielu cennych składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Znajdziemy w nich liczne witaminy, np. A, C i E, minerały, dużą ilość błonnika oraz antyoksydanty, które zapobiegają namnażaniu się wolnych rodników, zmniejszają ryzyko wielu chorób oraz pomagają zachować dłużej młody wygląd. Sałatka ze świeżych, pachnących owoców nie tylko zachwyca swoim pięknym, barwnym wyglądem, ale to także prawdziwa bomba witaminowa. Jeżeli jednak chcesz się cieszyć smakiem np. pysznych truskawek lub malin przez cały rok warto sięgnąć po owoce liofilizowane o znakomitych walorach odżywczych i smakowych. W sklepie internetowym onedaymore.pl znajdziemy bogatą ofertę tego typu produktów. Możesz je stosować jako samodzielną przekąskę, ale równie dobrze sprawdzą się jako urozmaicenie owsianki, musli lub pożywnych koktajli. Doskonale smakują także w połączeniu z delikatnym jogurtem naturalnym.

Przekąski dobre dla mózgu

Czujesz, że twój poziom koncentracji znacznie spada, a przed tobą wciąż jeszcze wiele godzin pracy? Odpowiednio dobrane przekąski mogą znacznie zwiększyć twoją produktywność oraz zapewnić energię na resztę dnia. Szczególnie polecane przy pracy umysłowej są produkty bogate w magnez oraz kwasy tłuszczowe omega-3. Tego typu składniki znajdziemy np. w orzechach, które pozytywnie wpływają na pracę mózgu, wspomagają pamięć oraz koncentrację. To także źródło energii oraz innych korzystnych dla zdrowia składników, jak fosfor, żelazo, mangan oraz cynk. Wszystko to sprawia, że przekąski z dodatkiem orzechów włoskich lub laskowych to najlepsze rozwiązanie, gdy dopadnie Cię nagły głód w pracy lub szkole.

Gotowe przekąski

W przypadku, gdy brakuje Ci czasu na samodzielne przygotowanie przekąsek warto skorzystać z gotowych produktów. Na sklepowych półkach znajdziemy wiele zestawów, które doskonale sprawdzą się w różnych sytuacjach. Dużą popularnością cieszą się różne zbożowe i owocowe mieszanki. W sklepie internetowym onedaymore.pl można tworzyć własne tego typu zestawy zdrowych przekąsek, dowolnie miksując ulubione smaki oraz rodzaje produktów bogatych w wiele ważnych dla organizmu witamin i minerałów, jak np. wapń, żelazo, czy cynk. W przerwie w pracy warto sięgać również po musli z wysoką zawartością błonnika, który reguluje pracę jelit i pozytywnie wpływa na układ trawienny.

Fot. Daria Shevtsova/Pexels

Tagi: , ,
Weronika Misiuk
Absolwentka dziennikarstwa oraz animacji kultury. Od wielu lat zajmuje się zawodowo tworzeniem contentu głownie z zakresu stylu życia. Prywatnie czas wolny wypełniają jej muzyka, taniec oraz udział w wydarzeniach kulturalnych.

Powiązanie artykuły

0 Komentarze

Zostaw komentarz