Własny ślub można zaplanować i zorganizować samemu, ale bywa coraz częściej, że państwo młodzi zlecają to konsultantowi ślubnemu. Dlaczego tak się dzieje? Być może z powodu chęci przeżycia tego dnia w najpiękniejszy sposób, bez zbędnych trosk i nerwów. Na co uważać przy zatrudnianiu takiej osoby?
Funkcja ta, coraz bardziej popularna również w Polsce, nie wydaje się być niezbędna. Prawdą jest, że wszystkie kwestie związane z organizacją ślubu i wesela można doprowadzić do szczęśliwego końca samemu. Czy jest to trudne? Z pewnością wymaga dużej ilości wolnego czasu, dobrej organizacji pracy i pomocy ze strony najbliższych, czyli rodziny i przyjaciół gotowych poświęcić nieco swojego czasu. Konsultant ślubny to oczywiście dodatkowy wydatek, który po części można sobie zrekompensować na oferowanych promocjach, ale też świadomość, że to zawodowiec zadba o powodzenie naszej uroczystości. Ale należy zdecydować się na odpowiednią osobę.
Obecnie poszukiwania konsultanta ślubnego, jak prawie w każdym przypadku, zaczynają się od solidnego researchu w Internecie. Najlepiej podzielić go na trzy części:
Poszukiwania można zacząć od przejrzenia treści w social mediach na grupach związanych z planowaniem ślubów lub poprzez witryny szanujących się agencji. Zawsze powinniśmy próbować weryfikować wiarygodność poszczególnych ofert – przez recenzje i opinie klientów. Dobrze również, jeśli możemy powołać się na przykład na opinie znajomych.
Selekcja kilku ofert prowadzi do rozmów z poszczególnymi ofertodawcami. O co pytać? Już pierwszą wskazówką powinna być dla nas dostępność pracowników agencji i gotowość na spotkanie się. Swobodny kontakt to w tym przypadku podstawa sukcesu, bo przed ślubem jeszcze wielokrotnie będziemy musieli uzgadniać szczegóły. Podstawowe pytania dotyczą:
Umówienie się na dłuższe spotkanie, będące konsekwencją pomyślnej rozmowy telefonicznej, powinno służyć potwierdzeniu naszego korzystnego wrażenia. Ważne, aby osoba przedstawiona do współpracy zachowywała się profesjonalnie, była nastawiona na słuchanie naszych oczekiwań i przedstawiała realistyczne propozycje ich realizacji. Sprawdzimy też wówczas jej kreatywność.
Dobre wrażenie i to, że akurat posiadamy wystarczające środki do zatrudnienia danego konsultanta ślubnego, nie muszą być jedynymi i nawet najważniejszymi powodami, które zadecydują o akceptacji danej oferty. Trzeba też przemyśleć tematy:
Portfolio poprzednich ślubnych realizacji, którymi może pochwalić się wedding planner, to bezwzględnie jeden z najważniejszych czynników, które pomagają nam się zdecydować. Chodzi nie tylko o jakość samych pomysłów i piękne zdjęcia lub filmy, ale też o sposób ich przedstawienia i omówienia klientowi. Po porządnym portfolio można poznać osobę dbającą o szczegóły, a więc godną naszego zaufania.
Fot. Beatriz Pérez Moya/Unsplash